Daca vrei sa faci ceva cu adevarat, vei gasi o cale. Daca nu vrei, cu siguranta vei gasi o scuza. (Frank Banks)

joi, 20 septembrie 2012

Let the show begin-Ironman

De cateva saptamani tot incerc sa aflu cand va incepe inscrierea la Ironman Regensburg. Se pare ca autoritatile sunt reticente in a reinoi licenta de cursa asa ca tot primesc raspunsuri de genul "inca nu avem nimic stabilit", "nu va fi in iunie sau iulie", "s-ar putea sa nu mai fie deloc". Macar acum stiu si nu mai stau tot timpul pe site.
Asa ca m-am apucat sa caut alt Ironman in Europa. Am intrat frumos pe siteul global si de acolo am fost indrumat catre cursele din Europa. Le-am luat la rand si ce a iesit vedeti ma jos:

Frankfurt-Germania: full, Klagenfurt-Austria: full, South Africa: ar fi frumos dar e prea departe si costa o gramada de bani, Lanzarote-Spania full, off deja la momentul asta incepusem sa intru in panica. De unde sa stiu ca se da ca painea calda?
In timp ce cu mintea ma indreptam spre cel din Oradea (care chiar daca nu e Ironman oficial ci Xterra Triathlon, pana la urma tot distanta aia este) dar care ar fi o ultima optiune pentru ca prima mea participare la un asemenea eveniment vreau sa fie epica, cu 2500 de concurenti, 500 de mii de spectatori, poze pe care sa stiu  unde le gasesc, peisaje superbe, inot intr-o apa de calitate, in mare sau ocean si eventual un concediu pe langa locatie.
Asa ca am continuat cautarile. 
Zurich-Elvetia posibil, Nisa-Franta posibil, Bolton-Anglia posibil, Kalmar-Suedia posibil, Pembrokeshire-Tara Galilor EXCLUS- este foarte tarziu (septembrie) si nu are zboruri bune si nici nu poti face concediul acolo.
Buunn. Raman Zurich, Nisa, Bolton, Kalmar.
Catre Bolton si Kalmar nu am acces direct cu avionul si nici de un concediu nu prea pot sa ma invart pe acolo deci si acestea pica.
Raman Zurich si Nisa. Dupa calcule, cautare zboruri, cazare, preturi la fata locului am decis ca Zurich e prea scump.
Scump e un termen relativ tinand cont ca doar inscrierea este undeva pe la 470 Eur, dar cand adaugi, zborul, cazarea, mancarea si distractia vezi ca te puteai duce in Caraibe si iti mai ramaneau si bani de o acadea.
Asa ca de ce fac asta? clar pentru ca nu sunt pe treaba mea.

Deci locatia finala este Nisa-Franta pe 23 iunie 2013. Inca nu m-am inscris ca mai este timp(sper) si bugetul de luna asa s-a cam dus pe altele asa ca astept luna viitoare.

Tot ca oamenii anormali, dupa ce am decis unde ma duc, am inceput sa caut sa vad cum e atmosfera, impresii pe forumuri sau pe bloguri, daca se inoata cu neopren sau nu, cati participanti sunt si cum e traseul de bicla.

Pe youtube am gasit imediat un filmulet care m-a impresionat. Exact din acest motiv vreau sa ma duc sa fac primul Ironman in afara tarii. 
AWESOMENESS

Tot cautand dupa bloguri sau forumuri cu descrierea circuitului de bicicleta, am dat peste comparatia de mai jos si tot citind am aflat ca Nisa are una din cele mai grele trasee de bicicleta din lume. Urcari interminabile si coborari foarte abrupte, caldura cat cuprinde si pe ultimii 30 kilometri un vant puternic din fata ( datorita marii care se incalzeste si impinge aerul catre continent).
Comparatie curse Ironman
Cursa de bicicleta este mai jos si are in total 2198 metri de urcare asa ca acum mai pot doar sa ma antrenez cat pot eu de bine mai ales pe partea de bicicleta. 
Presimt ca o sa fie lunga iarna aceasta.
Sambata va fi primul meu test. Triatlonul de la Mamaia pe distanta olimpica(1500 metri inot, 40km bicicleta si 10km alergare).
Am facut rost de neopren de la Aventuria, carora le multumesc din nou(este mai mult pentru caicac-canoe-surf) dar dupa o tura la bazin se pare ca nu imi pune probleme la inotat doar ca imbracat cu el scot mai mult pe suta de metri decat in slip. Sa nu mai zic ca toti se uitau la mine ca la urs. Mi-am vazut de treaba si mai mult, pentru ca aratam asa PRO nimeni nu s-a mai bagat pe culuarul meu asa ca am avut o ora de inot foarte placuta.

Ei zic ca apa are 21 de grade. Chiar vreau sa vad daca vine cineva si inoata la slip.

Incepe un nou sezon!

5 comentarii:

  1. Succes la Mamaia!
    Cu Ironmanul nu stiu ce sa iti zic deocamdata, Andrei Rosu a cam patimit pe un traseu d-asta de bicicleta in Tara Galilor, a ajuns la limita rau de tot.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Viorel: Mersi. Andrei Rosu a avut noroc. Daca avea o problema cat de mica la bicicleta nu mai apuca sa treaca de cutoff si asta datorita faptului ca s-a apucat(ca si mine dealtfel)destul de devreme de bicicleta si nu a avut timp sa castige rezistenta si sa faca o conditie fizica de un timp sub 8 ore. Sa nu mai pun ca noi nu prea avem dealuri unde sa ne antrenam.
    Cursele de bicicleta sunt complet diferite...a lui a fost mai mult rolling-hills, a mea este cu urcari foarte abrupte si pe distante mari(20km+) si cu niste coborari dementiale.
    Asa ca si peak preview in ce urmeaza, eu vreau sa termin intr-un timp de sub 12 ore, nu doar sa termin cursa. Dar vom vedea daca sunt in stare si daca pot rezista la antrenament 1 an.
    @Mihai: Succes si tie Mihai.
    Cand ma uit pe geam si vad ca ploua de aproape 12 ore ma apuca frica, mai ales ca mi-am dus bicla la curatat si reglat si nu am apucat sa o testez si nici nu mai ies cu ea astazi pe udeala asta.

    RăspundețiȘtergere