Daca vrei sa faci ceva cu adevarat, vei gasi o cale. Daca nu vrei, cu siguranta vei gasi o scuza. (Frank Banks)

luni, 2 iulie 2012

Goals


Acum ceva timp citeam despre un experiment inedit care analiza motivatia la soareci si cum actioneaza acesta.
In 1957 Dr. C. Richter in laboratorul scolii medicale Johns Hopkins a realizat un studiu pe soareci care a avut ca scop masurarea nivelului motivational.
Scopul a fost sa vada daca soarecii isi vor depasi nivelul fizic prin perceptia ca ar putea sa scape de la inec. 
De fapt a pus doua grupuri de soareci in doua bazine cu apa si i-a lasat sa inoate. La intervale regulate un grup a fost scos pentru 1 secunda din apa si apoi reintrodus, pe cand al doilea grup a fost lasat sa inoate tot timpul. Grupul caruia i s-a oferit o sansa sa scape a inotat incontinuu timp de 3 zile pana ce oboseala fizica a dus la inec. Ceilalti care nu au fost scosi niciodata din apa s-au inecat dupa cateva ore. 
Momentan parca si eu sunt intr-o stare in care nu am nici un tel, doar ma antrenez dar fara un scop anume sau acesta este destul de indepartat...1 an si care fie vorba intre noi, mi se pare mult peste ce pot sa fac eu momentan.
Imi aduc aminte ca aveam concentrarea mult mai mare cand mi-am propus sa scot la Paris sub 3 ore si 30 minute, fapt confirmat si de alergarea de sambata de la Cozia unde am plecat fara un scop anume. Doar sa alerg. 
Nu pot sa zic ca nu am alergat dar se putea mult mai mult mai ales pe panta de la Pausa la Stanisoara pe care am mers aproape tot timpul.
O sa revin si cu raportul de cursa dar intre timp o sa mai citesc cate ceva despre experimentele pe soareci.

Oricum e timpul sa imi reevaluez telurile, sa le definesc si sa incep sa trag mai tare ca de aia ma duc la concursuri.

Linkul exact unde puteti citi despre o gramada de experimente ciudate este http://www.animal-rights-library.com/texts-m/ryder01.htm iar cartea unde sunt publicate studiile facute pe soareci este Psychopathology, ed. Reed, Alexander & Tomkins, 1958.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu